Здравословен начин на живот

Ние сме това, което правим и в каквото вярваме!



В културата на българина е да пожелава на себе си и на другите да е здрав. Ей така, с лекота изричаме към другите нашата благословия "Бъдете здрави!" или пък пожеланието за себе си "Само да сме здрави!".

Image result for здраве


 От тук следва да си направим извода, че здравето е най-голямата ни ценност. Ценност без която не можем, но се сещаме, когато е започнало да се руши или липсва. Имено тогава си даваме сметка какво, как и колко ни е важно.За да го запазим за дълго обаче е необходимо да водим здравословен начин на живот.Като той включва не само хранителен режим и спорт, но също така и здравословен начин на мислене, хигиена на мисли, чувства, емоции.Тайната на доброто здраве се състои в това да можем да спазваме природосъобразни правила на тялото и ума. Природосъобразният живот може да постигне не само телесно, но и психическо и духовно здраве! Всяко лекуване носи само временни резултати, ако начинът на живот не е правилен.
Много е важно каква храна слагаме в устата си, но също така е важно и как мислим. Нашите мисли са с огромно влияние върху нашето общо здраве. Ето защо съм подготвила препоръки, които да спазвате във вашето ежедневие. Те ще ви помогнат да намалите и стреса на работното си място.
                                                     Препоръки:                                             Image result for здраве


        1. Определете приоритетите си!
        Това ще ви помогне да запазите фокус върху                   важните за    вас неща и да отделяте, или въобще да             не отделяте     време на маловажните.

            Не забравяйте: Най-важният човек във вашия                 живот сте вие самите!

2.  Постарайте се работното ви място или кабинет да е подреден, да ви създава уют. 
     Нека е в цветове по ваш вкус, светли, които подобряват настроението. Ако нямате възмжност да направите и обзаведете по ваш вкус, тогава донесете си предмет
   / например картина или някакъв сувенир, любима книга/ , който много обичате и ви създава настроение. Също така може да си създаде кът с цветя, ако работното ви помещение позволява.Всяко цветно петно е наслада за окото и балсам за душата.

Не забравяйте : уютното и красиво подредено място е част от ежедневната Ви мотивация за работа.

3.    Създайте си ритуал!
Пристигайте на работа 5 минути по рано за да имате възможност да създадете вашата нагласа за деня. Използвайте това време за да се настроите позитивно за него.
Може да го направите чрез следната умствена настройка / Утвърждения/.
Например: „Днес ме очаква един прекрасен, изпълнен с успех, изобилие и добри сделки ден. Аз съм перфектен, амбициозен служител, който с успех изпълнява поставените задачи....

Не забравяйте: Голяма част от нашите успехи се дължат на нагласата ни за нещата.

4.   Започвайте деня с усмивка и добра дума!
Това подобрява настроението и Ви печели повече приятели сред колегите и познатите ви.

Не забравяйте: „ Добра дума – железни врати отваря!“

5.     Съставете план!
Всеки понеделник отделяйте време за да планирате седмицата.
Това ще Ви помогне да планирате ангажиментите и да сте наясно, колко време ще Ви отнемат. Така ще имате възможност да сложите фокус върху важните неща и да губите по малко енергия за маловажните.
Представяне на таблица за управление на времето.

Не забравяйте: Ако искате да съхраните здравето си и да бъдете успешни, научете се да планирате времето си.


6.   Не приемайте нещата лично!
„Човекът е социално животно“ е казал Елиът Арънсън. И това неминуемо ни навежда на мисълта, че всеки от нас се нуждае от общуване с другия, топла дума, съпричастност и емпатийност към колегите...Но понякога нещата излизат от рамките на добрия тон. И колкото и да се опитвате да запазите самообладание понякога ще ви убягва. В тези моменти е добре да се нучите да не приемате нещата лично. За тези на които им липсва висок самоконтрол и са подвласни на емоциите ще препоръчаме техника за намаляване на напрежението. / Практикуване 5 минути/.

Не забравяйте: „Запазете добрия тон на работното място. Не приемайте нищо лично. „

7.     Пазете хигиена не само на работното място, но и в мислите и емоциите си!
През следващите 10 дни изхвърлете вредните мисли, чувства, въпроси или метафори. Естествено те няма да изчезнат с магическа пръчка, но когато се появят отново въпреки вашето усилие да ги изгоните надалеч, а това ще се случи със сигурност-веднага си задайте въпроси, които ще ви изведат от този омагьосан кръг на негативнити мисли.

 Например: „В тази ситуация, този проблем все пак има нещо положително за мен? Ще извлека някакъв дивидент?, Какво ми е от полза?“.

8.     Въведете казването на думата „ Благодаря“!
Практикуването на благодарност ежедневно в рамките на 5 минути вечер, всъщност ни помага да се научим да слагаме фокус на нещата, които имаме в живота си. Когато го правим всеки ден виждаме колко много имаме в живота си. Това повлиява благотворно на емоционалното ни състояние, повишава доброто настроение и ни дава мотивация да продължим напред.

Не забравяйте: Бъдете благодарни!

9.     Вземайте решения!
Вземането на решение ще доведете до намаляване на вашата тревожност.
Често, когато отлагаме вземането на решение по даден проблем, всъщност не осъзнаваме как вредим на нашето здраве. Отлагането на решението ни причинява състояние на тревожност, сърцебиене, потене, понякога води и до по-високи рискове за нас.

Не забравяйте: Всяко взето решение е по-добро от липсата на такова. Вземайте решения и заставайте зад тях!


10.   Награждавайте се!
Всеки човек обича да получава признание. Ето защо е добре сами да признавате постиженията си. Правете го чрез добра дума, някакъв малък сувенир, приключение и т.н.


Не забравяйте: Част от нашето личностно развитие е да умеем да си кажем: „ Браво на мен!“


Коментари

Популярни публикации от този блог

Тинейджърите и техния свят

Невинните детски странности