Професията психолог

С какво консултацията при психолог е по-добра от разговор с приятел?

Да отговоря на този въпрос ме подтикнаха срещите с хора, които имат негативни убеждения, предразсъдъци и стереотипи спрямо дейността и ролята на психолога. Все още съществува манталитета на българина макар и модерен " я сичко си знам и от сичко разбирам".
Много често когато хората разберат какво работя ми казват: "А още не съм изтрещял да идвам при теб", аз си живея добре, нямам проблеми...И като ми кажат,че нямат проблеми започват да ме засипват със случки от техния труден живот и случайно така в крачка какво ще ги посъветвам?!
Други пък гордо заявяват, че все още имат приятели, които ги изслушват и им помагат в трудни ситуации. Дават им съвети.
Браво, поздравявам хората с приятели. Приятелството както казват философите е ценност. Но до колко приятелският съвет ни помага и е точното решение за нас....Оставям Вие да направите избора.
Аз само ще Ви разкажа за малка част от ролята на психолога:
Image result for психолог
1. Той не Ви съветва с даването на съвети за правилно и грешно. А Ви учи да избирате правилното решение за вас.
2. Той Ви " хваща" за ръката и Ви учи да "ходите" по вашия път.
3. Той Ви "стиска" за ръката, за да не паднете, както когато майката учи детето да ходи.

Image result for детски психолог
4. Той Ви учи да си вярвате, когато Вие сте изгубили вярата в себе си.
5. Той Ви кара да мечтаете, когато живота Ви показва своята жестокост,низост,мерзост.
6. Той Ви учи да се свържете със сърцето си за да намерите там обич за себе си. И на още хиляди други неща. Той не Ви съветва, а Ви учи на самостоятелност и избори.
7. И не на последно място Ви дава "захарче". Това е терапевтична техника - прегръдка.
Той е човека, който знае какво е безусловна любов и ще Ви я покаже!
Изборът е ваш!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Ама на мен дали ще ми се случи?

Искам да съм богат на 15 години

Бъди щастлив/а! Живей в успех!